2012. július 21., szombat

Így állnak a call centerek....

Mostanában elég sok call center megkeresést, ajánlatot kapok. A lényege, hogy a cégem nevében, egy előre "szűrt" adatbázisból hívnak fel potenciális ügyfeleket, ajánlják a cégem szolgáltatásait és esetleg időpontot is egyeztetnek. Ezzel kapcsolatban találtam egy érdekes írást:

"A Call-Center piac Magyarország gazdaságának és foglalkoztatásának fontos pillérét képezi, hiszen a szolgáltató cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot. Az utóbbi évben három jelenséget tapasztalt a szakma a díjstruktúrák kialakításával kapcsolatban. Néhány megbízó indokolatlan feltételekkel szeretne csak sikerdíjas elszámolással együttműködni, a kiélezett árversenyben árspirál alakult ki. Az elmúlt hónapokban megfigyelhető, hogy az amúgy is hosszú fizetési határidőket sok esetben a kétszeresére változtatják a megrendelői oldalon.

A kizárólag sikerdíj alapú megbízás gyakorlatilag a megbízó üzleti kockázatainak átruházása, mely veszélyezteti a szolgáltató vállalkozást, annak ellenére, hogy feladatát elvégezte, és költségei túlnyomó részt állandók. A kockázat pedig abból adódik, hogy a szolgáltató árbevétele olyan tényezőktől is függ, amire nincs ráhatása, pl. a termék vagy szolgáltatás piacképessége." - forrás: marketinginfo.hu



Tehát: ajánlatot kapok - mint sok más rendezvényszervező -, hogy időt-energiát-pénzt megspórolva, egy olyan céglistát hívnak végig, akik hajlandóak ajánlatokat fogadni, de legalább meghallgatni, hogy miért is hívták. Egy olyan szolgáltatásért fizetek, vagy szeretnék, hogy fizessek, aminek az eredménye kiszámíthatatlan. A legtöbben naponta kapunk olyan hívásokat, hogy pl: "Kiss Erika vagyok, a Próba Kft. megbízásából telefonálok és....stb".  ennyi.100 céget gyakorlatilag 1-2 nap alatt "ledarál" egy kedves női hang...
A garancia a sikerre csupán annyi, hogy a címlistájukat végighívják és a beszélgetésekbe bele lehet hallgatni.
Utána persze mi megkapjuk ezeket a címeket, lehet "follow-up"-olni. Nem kizárt, hogy hamar ráun ezekre a telefonokra a potenciális Ügyfél (hiszen sok rendezvényszervező nevében hívták már) és éppen az ellenkező hatást értük el. Hát ez nem túl biztató.

Gyakorlatilag ez a gondom a call centerekkel. Ráadásul előre kérik a megbízási díj teljes összegét, független attól, hogy hány sikeres tárgyalást hoztak össze, vagy segítettek elő.
A hívást végző kedves hangnak semmilyen motivációja nincs, hiszen a call center kommunikációs utasításait betartja, illetve a megbízási díj már a cég számláján van...
És persze, ha egyetlen tárgyalás sem jön össze - ami elég valószínű - mehetek ám reklamálni akárhová, a szolgáltatást elvégezték, a többi nem rajtuk múlik.

Akkor most miért is nem korrekt kérés a sikerdíjas megbízás??? - pedig ez lehetne a megoldás. Mind a három fél felé  (Ügyfél - Call Center - Megbízó) egy korrekt win-win üzlet.

A megkeresésekre ilyen típusú együttműködést szoktam felajánlani, de még nem jött létre egyetlen közös munka sem call centerekkel. Bízom benne, hogy fog:).






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése